Innovatief communicatieplatform voor de ultieme winkelbeleving

Een nieuwe aanpak met positieve resultaten

Een nieuwe aanpak en positieve resultaten 

Het is nog steeds een uitdaging. Op welke manier kunnen we de samenwerking tussen de beheerder, huurder en de beveiliger van een winkelcentrum verbeteren? Contactgegevens verouderen. De één gebruikt mail. De ander wordt liever gebeld. Voor DELA Vastgoed een kans om op zoek te gaan naar nieuwe tools voor efficiënte samenwerking. Chainels bijvoorbeeld.

Iedereen heeft hetzelfde doel: een optimale ervaring bieden aan de winkelende bezoeker. Maar die ervaring heb je niet zomaar. Daarin spelen heel veel partijen een rol en is er veel afstemming voor nodig. In 2017 zijn we daarom in een winkelcentrum gestart met Chainels. Nu dat een succes is gebleken, zullen we dit platform ook in vijf andere centra lanceren.

 

Online samenwerken

Chainels is een online platform (website en app) waarin huurders makkelijk contact kunnen zoeken met elkaar en andere betrokken partijen. Dennis Kuiten – assetmanager winkelcentra bij DELA Vastgoed: “In onze wens om de optimale klantbeleving mogelijk te maken zijn we gestart met deze app. Voor het realiseren van een representatief winkelcentrum is de medewerking van huurders van groot belang. Zij zien immers dagelijks wat de consumenten zien. Een melding van een defecte roltrap? Die is nu zo gedaan.”  

Via Chainels informeren we alle huurders in één keer en zorgen we ervoor dat iedereen dezelfde informatie ontvangt. Zo houden we bijvoorbeeld iedereen op de hoogte over de planning en voortgang van de revitalisatie van het centrum – van grote herontwikkeling tot kleine onderhoudswerkzaamheden. Door Chainels is het ook mogelijk om huurders onderling met elkaar te laten communiceren. Een mooie ontwikkeling waardoor huurders meer betrokkenheid ervaren en de sociale cohesie wordt versterkt.

Maar er kan nog veel meer. We kunnen bestanden centraal beheren en de databases actueel houden. Deze data gebruiken we om consumenten te informeren over onder andere openingstijden en evenementen. Het idee van “twee vliegen in één klap”. We besparen hiermee tijd en geld en ondertussen neemt de betrokkenheid en tevredenheid van zowel de huurder als de consument toe!

De resultaten

De eerste resultaten van het gebruik van Chainels in winkelcentrum Heksenwiel zijn positief. Kuiten: “We krijgen veel reacties van onze huurders. Bijvoorbeeld dat het prettig werkt. Mensen zijn eerder en sneller op de hoogte. Zowel de huurders, het bestuur, het technisch beheer, de beveiliging, als DELA Vastgoed zelf, maken actief gebruik van het platform. In die zin is het al een succes, hoewel we er nog veel meer uit willen halen.” 

18/10 Projectbezoek bij waanzinnig mooi restauratieproject #Muntplein. Berlage terug in oude glorie + 16 schitterende appartementen. @DELAVastgoed pic.twitter.com/z9Ih96xZDJ
Retweet Retweeted by DELA Vastgoed
18/07 @SlokkerGroep @Objectum Zeker een bijzonder project op een mooie locatie. Succes met de renovatie! #muntplein #mooiwonen #amsterdam
27/03 DELA nummer 1 GPTW! Beste werkgever van Nederland! #GPTW2018 pic.twitter.com/CPNmVzdIp3
Retweet Retweeted by DELA Vastgoed
05/02 Een mooie toevoeging aan onze winkelportefeuille. Herestraat 1 in Groningen. Een rijksmonument met een markante gevel in het hart van het winkelgebied van Groningen Centrum. Meer over deze transactie lees je hier: bit.ly/2nEoFwG #trots #ergaatnietsbovenGroningen pic.twitter.com/E2UXalUhcH